• SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie nr 1
    SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie duże nr 1
  • SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie nr 2
    SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie duże nr 2
  • SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie nr 3
    SKM 150 Stereo Kit - Zdjęcie duże nr 3

SKM 150 Stereo Kit

Elastyczny, miniaturowy mikrofon dla profesjonalnych użytkowników. Zestaw stereo
Nr. katalogowy: N007099
Wariant
Zapytaj o dostępność

Elastyczny, miniaturowy mikrofon dla profesjonalnych użytkowników. Zestaw stereo

Zestaw stereofoniczny:
  • 2x KM 150
  • 2x kabel LC3 KA
  • 1x uchwyt STH 100
 
Miniaturowy mikrofon o wymiennym kondensatorze składa się z kilku aktywnych kapsuł o różnej charakterystyce kierunkowej oraz stopnia wyjściowego. Z mikrofonem kompatybilne są liczne akcesoria.
 
Obecnie dostępnych jest siedem aktywnych kapsuł: skorygowana dla wszelkich pól rozproszonych, skorygowana dla wszelkich pól swobodnych, kardioida, szerokokątna kardioida, kardioida z filtrem górnoprzepustowym, hiperkardioida oraz kapsuła ósemkowa.
 
Dzięki modularnej konstrukcji kapsuł mikrofonowych oraz stopnia wyjściowego, dostosowanie systemu do szerokiego zakresu zastosowań jest bardzo proste. Mikrofon staje się niemal niewidoczny w pracy z kamerami (filmowymi, wideo), na scenie lub gdy jest podwieszony pod sufitem w sali koncertowej.
 
Aktywna kapsuła może również zostać zamontowana bezpośrednio na stopniu wyjściowym, co w efekcie daje kompaktowy mikrofon miniaturowy.
 
Budowa
Mikrofony mają długość odpowiednio 92 lub 110 mm i średnicę 22 mm. Składają się one z kapsuły pojemnościowej i stopnia wyjściowego. Obie części mogą zostać odłączone od siebie. System oferuje kilka kapsuł pojemnościowych o różnej charakterystyce kierunkowej.
 
Pomiędzy kapsułami a stopniem wyjściowym możliwe jest zainstalowanie wielu akcesoriów. Do kapsuł można zamontować kable, rozszerzenia, mocowania obrotowe, statywy stołowe, statywy giętkie, mocowania stereo i wieszaki. Tym samym, dostosowanie systemu do szerokiego zakresu zastosowań jest bardzo proste.
 
Kapsuła aktywna ma długość jedynie 35 lub 47 mm. Stopień wyjściowy i aktywna kapsuła KM 100 mogą być połączone ze sobą kablem o długości do 50 m. Kable te mają średnicę 3 mm, nie rzucają się więc w oczy.
 
Charakterystyka akustyczna
AK 20 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym, o charakterystyce ósemkowej, realizowanej za pomocą pojedynczej membrany. Średnica membrany wynosi zaledwie 16 mm. Wszelkie komponenty pola dźwiękowego docierają bezpośrednio do membrany. Przynosi to efekt w postaci identycznych krzywych charakterystyki częstotliwościowej oraz poziomów sygnału na wyjściu przy kącie padania dźwięku wynoszącym 0° i 180°.
 
Odpowiednie akcesoria umożliwiają łączenie KK 120 z innymi aktywnymi kapsułami bądź mikrofonami, celem otrzymania układu MS-stereo (Mid-Side).
 
AK 30 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym, skorygowanym dla wszelkich pól rozproszonych, o płaskiej charakterystyce częstotliwościowej do 10 kHz (w polu rozproszonym). W swobodnym polu dźwiękowym mikrofon ten posiada podbicie o około 7 dB przy 10 kHz.
 
AK 31 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym, skorygowanym dla wszelkich pól swobodnych, o płaskiej charakterystyce częstotliwościowej do 20 kHz (w polu swobodnym). W rozproszonym polu dźwiękowym mikrofon ten posiada wysoki spadek wzmocnienia przy częstotliwości ponad 5 kHz.
 
AK 40 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym o charakterystyce kardioidy. Krzywe częstotliwości są bardzo łagodne i pokrywają się z kątem padania wynoszącym 0°. Dźwięki pochodzące ze źródeł znajdujących się pod kątem zbierania wynoszącym ±135° są reprodukowane bez jakichkolwiek zabarwień.
 
AK 43 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym o charakterystyce kardioidy szerokokątnej. Tłumienie przy kącie padania 90° wynosi 4 dB, przy 135° wynosi 8 dB, a przy 180° wynosi 11 dB. Krzywe częstotliwości dla źródeł dźwięku padającego pod kątem ±90° są równoległe do wartości 12 kHz.
 
AK 45 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym o charakterystyce kardioidy, podobnym do AK 40. Jednakże posiada on funkcję tłumienia basów akustycznych, która jest użyteczna w przypadku, gdy niskie lub poddźwiękowe częstotliwości mogą stanowić problem. AK 45 został zoptymalizowany do płaskiej charakterystyki częstotliwościowej przy odległości nagrywania wynoszącej 15 cm („kardioida przeznaczona do nagrywania mowy”).
 
AK 50 jest przetwornikiem ciśnieniowo-gradientowym o charakterystyce hiperkardioidy. Tłumienie dźwięków dochodzących z boku lub z tyłu mikrofonu wynosi około 10 dB, przy minimalnej czułości uzyskiwanej pod kątem 120°.
 
Charakterystyka elektryczna
KM 100 jest zasilany fantomowo (48 V) i korzysta z beztransformatorowego obwodu wyjściowego. Rozwiązanie to ma kilka zalet, takich jak wysoka pojemność wyjściowa oraz wyjątkowo niski poziom szumów własnych. Zapewnia ono wyjątkowo czysty dźwięk bez jakichkolwiek zabarwień. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych transformatorów, zastosowany obwód zapewnia dobre tłumienie sygnału wspólnego. Symetryzowany sygnał wyjściowy jest chroniony przed zakłóceniami.
 
Budowa mikrofonu jest niezwykle kompaktowa. Całość obwodu mikrofonu jest zamocowana na pojedynczym module hybrydowym, o powierzchni jedynie 2 cm². Obwód został wbudowany w kapsułę mikrofonu, stąd nazwa „kapsuła aktywna”.
 
Wszelkie elementy delikatne są chronione obudową kapsuły. Dzięki temu na jakość sygnału audio nie ma wpływu zastosowanie akcesoriów, na przykład, kiedy kapsuła jest odłączona od stopnia wyjściowego i zamocowana na kablu lub statywie giętkim.
 
Nawet w przypadku zastosowania długiego kabla pomiędzy kapsułą aktywną a stopniem wyjściowym, sygnał jest odporny na zakłócenia zewnętrzne.
 
Tłumienie wstępne
Stopień wyjściowy jest wyposażony w przełącznik 10 dB. Tłumienie osiąga się za pomocą redukcji napięcia kapsuły do jednej trzeciej wartości maksymalnej.
 
Po ustawieniu przycisku w pozycję „włączony”, mikrofon obsługuje ciśnienie akustyczne do poziomu 150 dB bez ryzyka przesterowania.
 
Złącza
Aby zmniejszyć liczbę złączy w ramach systemu KM 100, zmodyfikowano niektóre akcesoria. Mogą być one obecnie przykręcane bezpośrednio do stopnia wyjściowego KM 100 bez stosowania kabla przejściowego KA 100. Nowe akcesoria, obejmujące kabel przejściowy, zostały przemianowane poprzez dodanie przyrostka KA. Przykładowo, LC 3 nazywa się obecnie LC 3 KA.
 
Oddzielny kabel KA 100, konieczny dla starszych wersji akcesoriów, będzie również dostępny w przyszłości.
 
Stopień wyjściowy KM 100 posiada trójbolcowe złącze XLR.
 
Strefa dyfrakcji dźwięku
Strefa dyfrakcji dźwięku SBK 130 A znajduje się z przodu mikrofonów ciśnieniowych KM 130/KM 131. Membrana staje się integralną częścią powierzchni strefy. Ma to wpływ na charakterystykę częstotliwościową mikrofonów.
 
Podczas gdy dźwięki dochodzące do przedniej części mikrofonu są wzmacniane do 2,5 dB w przedziale 2 kHz – 10 kHz, dźwięki dochodzące do tylnej części mikrofonu są tłumione o maksymalnie 2,5 dB w zakresie częstotliwości powyżej 5 kHz.
 
Ponieważ strefa dyfrakcji dźwięku powoduje wcześniejsze narastanie ciśnienia w mikrofonach pojemnościowych KM 130 / KM 131, charakterystyka częstotliwościowa wzrasta równomiernie w średnich i wyższych zakresach. Jest to podobna charakterystyka, co w typowych mikrofonach będących przetwornikami ciśnieniowo-gradientowymi, gdzie kierunkowość wzrasta wraz z częstotliwością. Jednakże z racji tego, iż KM 130 / KM 131 są mikrofonami ciśnieniowymi, utrzymują one czułość liniową aż do najniższych częstotliwości.
 
Zmienna kierunkowość umożliwia nagrywanie dźwięków, których źródło jest oddalone od mikrofonu i sprawia, że mikrofony KM 130 / KM 131 są szczególnie przydatne jako główne mikrofony stereofoniczne w konfiguracjach typu A - B.
 
Nagrywanie stereofoniczne
Za pomocą kabla przejściowego AC 30 dwie kapsuły aktywne, AK 20 i np. AK 40, mogą zostać połączone jako para w trybie MS stereo bezpośrednio ze wzmacniaczem macierzowym MTX 191 (A). Sygnał XY lub MS jest wówczas dostępny za pomocą pięciobolcowego złącza wyjściowego XLR wzmacniacza MTX 191 (A), a kąt zapisu dźwięku może być zdalnie regulowany za pomocą systemu elektrycznego. Nie ma wówczas konieczności stosowania stopni wyjściowych KM 100.
 
Zestaw stereo
Mikrofony kardiodalne i hiperkardioidalne są również dostępne jako kompletne zestawy stereo, SKM 140 i SKM 150, wraz z akcesoriami, spakowane do pojedynczego futerału.
 
Dostępny jest również rozszerzony zestaw stereo SKM 100-MS, zawierający mikrofony KM 120 i KM 140.

Informacje dodatkowe

Dane techniczne

Mikrofon przewodowy/bezprzewodowy Mikrofon przewodowy
Zastosowanie Mikrofon instrumentalny
Przetwornik mikrofonowy Przetwornik ciśnieniowo-gradientowy
Charakterystyka kierunkowości Hiperkardioidalna
Pasmo przenoszenia 20-20000 Hz