Neumann prezentuje nową edycję kapsuł KK 104/105

25 stycznia 2024

Firma Neumann – jeden z czołowych światowych producentów mikrofonów – zaprezentowała odświeżone kapsuły mikrofonowe: KK 104 U oraz KK 105 U. Nowa edycja z literą „U” pozwala na używanie uznanych przetworników z bezprzewodowymi nadajnikami czołowych producentów.

Pojemnościowe kapsuły mikrofonowe Neumann KK 104/105 S oraz KK 204/205 do systemów bezprzewodowych ustanowiły nowy punkt odniesienia w zakresie dostarczania ze sceny dźwięku o jakości studyjnej ze swobodą, którą zapewnia transmisja bezprzewodowa. Przez ponad dwie dekady te kapsuły mikrofonowe stały się pierwszym wyborem wielu najpopularniejszych współczesnych artystów, m.in. takich wokalistek jak Adele czy Katie Melua. Dotychczas w te przetworniki mikrofonowe były wyposażane jedynie nadajniki ręczne firmy Sennheiser. Dzięki modelom KK 104 U oraz KK 105 U dźwięk Neumanna jest teraz dostępny użytkownikom systemów bezprzewodowych innych producentów. Z nowymi przetwornikami Neumanna są kompatybilne nadajniki ręczne firm Sony i Lectrosonics (wszystkie modele), Mipro, ACT, Shure (wszystkie modele z wyjątkiem systemów BLX oraz GLX-D).

Ikoniczny dźwięk Neumanna dla wszystkich systemów bezprzewodowych

KK 104 U oraz KK 105 U to przetworniki mikrofonowe klasy premium przeznaczone do współpracy z nadajnikami ręcznymi różnych producentów. Precyzyjnie wykonane kapsuły pojemnościowe oferują transparentny dźwięk Neumann w połączeniu z wolnością transmisji bezprzewodowej oraz wszystkim zaletami, jakimi powinien cechować się wytrzymały i niezawodny mikrofon sceniczny, a są nimi: doskonałe zabezpieczenie przed dźwiękami pop, wyjątkowe możliwości obsługi wysokich poziomów ciśnienia akustycznego (SPL), niewielka podatność na zakłócenia dźwięku związane z operowaniem mikrofonem oraz wysoka odporność na sprzężenia zwrotne.

Jakość studyjna dla systemów bezprzewodowych

Kapsuły mikrofonowe KK 104 U oraz KK 105 U zostały zbudowane na bazie wielokrotnie nagradzanej serii scenicznych mikrofonów przewodowych KMS, która odniosła ogromny sukces rynkowy. Podczas gdy większość mikrofonów scenicznych wykorzystuje kapsuły dynamiczne, modele KK 104 U oraz KK 105 U to prawdziwe kapsuły pojemnościowe, oferujące doskonałą klarowność dźwięku, która sprawiła, że mikrofony studyjne Neumann stały się słynne na całym świecie. Równocześnie KK 104 U oraz KK 105 U cechują się wytrzymałością wymaganą podczas pracy na scenie, a tym samym obalają mit, że z mikrofonami pojemnościowymi należy obchodzić się niezwykle delikatnie. Kapsuły wytrzymują wyjątkowo wysoki poziom ciśnienia akustycznego bez obcinania sygnału, a ich niezwykle spójna i niezależna od częstotliwości charakterystyka kardioidalna / superkardioidalna zapewnia wysoki poziom wzmocnienia sygnału przed pojawieniem się sprzężenia zwrotnego. Modele KK 104 U oraz KK 105 U mają znacznie bardziej wyrównaną charakterystykę częstotliwościową w porównaniu do mikrofonów dynamicznych oraz znakomicie czytelne wysokie częstotliwości.

W porównaniu do mikrofonów dynamicznych, kapsuły Neumann KK 104 U oraz KK 105 U oferują znacznie lepszą charakterystykę transjentową, czego efektem jest niezwykle bezpośrednie i bardziej emocjonalne brzmienie wokalu. Przekładając to na korzyści praktyczne – bezproblemowo uzyskuje się wyjątkową czytelność dźwięków bez potrzeby stosowania dodatkowej korekcji barwy, co zwiększa odporność na sprzężenia zwrotne.

KK 104 U oraz KK 105 U są zoptymalizowane do bliskiego mikrofonowania. Filtr dolnozaporowy o stałym ustawieniu kompensuje efekt zbliżeniowy i pozwala uzyskać czyste basy, nawet w przypadkach, gdy usta wokalisty dotykają siatki mikrofonu. Grill kapsuły jest zrobiony z utwardzanej stali i zawiera wewnętrzny ekran pop o wysokiej efektywności, który również chroni przed przenikaniem wilgoci do wnętrza kapsuły i równocześnie pozwala kontrolować głoski syczące.

Zastosowania

Dzięki niesamowitej jakości dźwięku i niezawodności działania główki mikrofonowe Neumann w połączeniu z systemami bezprzewodowymi Sennheiser doskonale sprawdziły się w praktyce na największych scenach świata, włączając w to międzynarodowe wydarzenia telewizyjne takie jak Konkurs Piosenki Eurowizji.

W porównaniu do modelu superkardioidalnego KK 105 U, kardioidalny KK 104 U oferuje nieco bardziej otwarty dźwięk i jest bardziej wyrozumiały w kwestii pozycjonowania mikrofonu i ruchów głową. Dlatego też jest to perfekcyjna kapsuła dla ekspresyjnych wokalistów. KK 105 U oferuje lepszą separację i większą odporność na niepożądane dźwięki, których źródłem są sąsiednie instrumenty. W efekcie uzyskuje się bardzo kierunkowy i precyzyjny dźwięk z danego źródła, nawet na zatłoczonych scenach.

Kluczowe cechy:

  • Dźwięk Neumanna dostępny dla systemów bezprzewodowych różnych marek
  • Zwarta kardioidalna (KK 104 U) lub superkardioidalna (KK 105 U) charakterystyka kierunkowości bez koloryzowania dźwięków spoza osi
  • Odporność na sprzężenia zwrotne i wysoki poziom tłumienia niepożądanych dźwięków
  • Brak negatywnego wpływu ze strony ekstremalnie wysokich poziomów ciśnienia akustycznego
  • Zintegrowane rozwiązanie antywstrząsowe oraz zabezpieczenie przed dźwiękami pop
  • Łatwość czyszczenia
  • Zgodność z nadajnikami ręcznymi firm Sony i Lectrosonics (wszystkie modele), Mipro, ACT, Shure (wszystkie modele z wyjątkiem BLX oraz GLX-D)
KONTAKT DLA PRASY:
Edward Popławski, Manager ds. komunikacji, Aplauz Sp. z o.o.
+48 606 408 162
edek.poplawski@aplauzaudio.pl