tytuł

Musikmesse/Prolight&Sound 2014: relacja!

15 marca 2014

Targi sprzętu muzycznego Musikmesse / Prolight&Sound we Frankfurcie to największa impreza tego typu na świecie. Co roku marki dystrybuowane w Polsce przez Aplauz pokazują tam swoje produkty. Przeczytaj jak było w tym roku!

Targi sprzętu muzycznego Musikmesse / Prolight&Sound we Frankfurcie nad Menem to największa impreza tego typu na świecie. Co roku spotykają się tam muzycy, realizatorzy nagrań i firmy produkujące sprzęt dla nich. To święto technologii, brzmienia i muzyki, a dla zainteresowanych - także światła i techniki konstrukcji scenicznych. Jak co roku marki dystrybuowane w Polsce przez Aplauz są tam w pełni obecne, by pokazać swoje nowe i już uznane produkty.

QSC
Stoisko amerykańskiej marki QSC było największą rewelacją wśród naszych producentów. Specjaliści z firmy pokazywali przede wszystkim nowe miksery cyfrowe: QSC TouchMix. To produkt, który rozwiąże problemy firm nagłośnieniowych i rentalowych, realizatorów monitoringu i muzyków, a także właścicieli sal prób, którzy chcą udostępniać zespołom możliwość nagrywania ścieżek. W tej serii dostępne są dwa modele, różniące się liczbą kanałów:

  • QSC TouchMix 8 - 8 kanałów monofonicznych + 2 stereofoniczne
  • QSC TouchMix 16 - 16 kanałów monofonicznych + 2 stereofoniczne

Oba miksery mają wielkość średniego laptopa, a są wypełnione możliwościami dużych, profesjonalnych mikserów scenicznych. Doskonale brzmiące presety, obecne w obu modelach, zostały przygotowane z użyciem najsłynniejszych mikrofonów i systemów nagłośnieniowych. Rozbudowane moduły brzmieniowe i efektowe powodują, że Twój rack sceniczny może zostać w domu. A jeśli się mniej znasz, możesz przełączyć mikser w uproszczony tryb pracy, który da Ci dostęp tylko do najważniejszych funkcji, pozostałe zostawiając zaawansowanym użytkownikom.
Inne nowości pokazywane na stoisku QSC to: wzmacniacze cyfrowe PLD/CXD, nowe głośniki instalacyjne z serii Acoustic Design, system montażu głośników naściennych X-Mount. Oczywiście i tak największe zainteresowanie wzbudzały miksery TouchMix.

Sennheiser
Stoisko Sennheisera - jak zwykle jedno z największych i najbardziej kolorowych na targach - przebiegało w tym roku pod trzema hasłami: Jam, Mix, Record.

  • Hasło Jam nawiązywało do sceny, na której regularnie występowały zespoły, używając przewodowych i bezprzewodowych mikrofonów Sennheiser evolution. Obok stała ściana do testowania tychże mikrofonów, umożliwiająca porównanie „na ucho” najważniejszych modeli scenicznych marki, w tym e835, e935, e845 i e945.
  • Hasło Mix było wyjątkowo aktualne w tym roku. Na początku roku marka Sennheiser zaprezentowała nową serię słuchawek DJ-skich: HD6 Mix, HD7 DJ i HD8 DJ. Tu można było ich posłuchać na żywo podczas setu didżejskiego, który prowadził DJ znany z niemieckiej sceny klubowej.
  • Hasło Record było prawdopodobnie najważniejsze. Podczas targów Prolight&Sound zaprezentowano nowy studyjny mikrofon: Sennheiser MK 8. To rozwinięcie idei znanego już pojemnościowego modelu MK 4, ale z przełączalną charakterystyką kierunkowości oraz filtrem dolnozaporowym i tłumikiem. Przełączalna charakterystyka wydatnie rozszerza możliwości mikrofonu: do wyboru jest pięć charakterystyk kierunkowości od kołowej po ósemkową. Filtr dolnozaporowy ma trzy pozycje: redukcję w zakresie 60 Hz, w zakresie 100 Hz oraz wyłączenie. Tłumik zaś można ustawić na 0, -10 lub -20 dB. Połączenie brzmienia doskonale przyjętej „emkaczwórki” i tych funkcji sprawia, że do dyspozycji jest kolejne wszechstronne narzędzie od Sennheisera.

Neumann
Stosko Neumanna, zlokalizowane jak zwykle obok firmy-matki Sennheiser, było przepełnione genialnymi konstrukcjami mikrofonowymi, budowanymi od lat przez tę berlińską markę. W tym nowym modelem z serii „małych” Neumannów, czyli TLM 107. Ten model wyposażony jest w pojemnościową kapsułę, przełączalną charakterystykę kierunkowości (kołowa/szeroka kardioida/kardioidalna/superkardioidalna/ósemkowa), filtr dolnozaporowy (wyłączenie/40/100 Hz)) i tłumik (0/-6/-12 dB). Te funkcje aktywowane są za pomocą jednego przycisku działającego jak joystick, zlokalizowanego na tyle obudowy. Wybór zostaje potwierdzony odpowiednią diodą, która gaśnie po 15 sekundach.
Podobnie jak w zeszłym roku, także tym razem część stoiska Neumanna była maksymalnie odizolowana akustycznie. Tam każdy mógł posłuchać uznanych monitorów studyjnych serii Neumann KH. Tym razem były nie tylko słynne już (maleńkie wymiarami, ale wielkie brzmieniem) KH 120. Pokazano też trójdrożne KH 310, które są już dostępne w Polsce i zyskują znakomite recenzje.

Hartke
Na stoisku marki Hartke prezentowane były najsłynniejsze linie wzmacniaczy i kolumn basowych, w tym HyDrive i AK. Ale pokazano też nowości: serię komb basowych HD z głośnikami hybrydowymi HyDrive, o mocy od 25 do 150 W. To wzmacniacze, które sprytnie zapełnią lukę między sprzętem amatorskim i profesjonalnym Hartke. Teraz każdy basista będzie mógł korzystać z uniwersalnego brzmienia głośników hybrydowych - papierowo-aluminiowych - które rozsławiły profesjonalną serię Hartke HyDrive. Komba HD to cała paleta wzmacniaczy:

  • HD25: moc 25 W, głośnik 8”,
  • HD50: moc 50 W, głośnik 10”,
  • HD75: moc 75 W, głośnik 12”, korektor graficzny,
  • HD150: moc 150 W, głośnik 15”, korektor graficzny.

Te produkty będą dostępne w Polsce około połowy roku.

tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
tytuł
KONTAKT DLA PRASY:
Edward Popławski, Manager ds. komunikacji, Aplauz Sp. z o.o.
+48 606 408 162
edek.poplawski@aplauzaudio.pl